corneliaastridlinnea

Direktlänk till inlägg 20 maj 2014

3 smink favvos

Av Cornelia - 20 maj 2014 21:00

Tänkte visa mina tre favorit smink produkter. Eller... Smink och smink, ett av dem är ett nagellack. Haha, men alltså i det här fallet klassas det som smink.

Isadora Twist-up gloss stick
Detta är en moisturizing lip filler, som funkar som någonstans mellan läppstift och läppglans. Den är återfuktande och torkar inte ut läpparna, vilket jag tycker är jättebra, för det brukar andra läpprodukter göra för mig. Jag har i färgen nummer 17 Sorbet. Det är en neutral färg som mest ger ett ljust skimmer, med lite lite korallrosa färg. Jag älskar den hur mycket som helst. Det ända negativa med den är att den inte sitter kvar på läpparna speciellt länge. Den kostade 99kr på Åhléns när jag köpte den, men nu tror jag att den kostar 119 ungefär, jag är inte säker dock. Men den får 4/5 poäng, om vi nu ska ge sådana.

Maybelline Instant Anti-Age Rewind Concealer
Detta är den bästa concealern i världen. Iallafall av de jag har testat. Den minskar även mörka ringar under ögonen. Jag köpte den inte för att jag behövde en anti-age concealer, utan för att jag hade hört så mycket bra om den, och för att den har en liten svamp ovanpå. Man skruvar på den, så kommer det lite och så applicerar man den med svampen. Jag har den i färgen 03 Fair, för att jag har väldigt ljus hy, och 01 Light såg gul ut, men färgen passar mig perfekt. Jag köpte den i Berlin (det är därför det står på Tyska) och där kostade den runt 9.9 euro. Vilket blir ungefär 100kr. Den är svår att få tag i i Sverige, så får du tag på en skulle jag gissa att den är dyrare. Men den får 5/5 poäng.

Essie nagellack
Detta nagellacken köpte jag också i Berlin, där den kostade 7.95 euro, vilket blir ungefär 80kr. Det är alltså billigare där än i Sverige där de finns på Åhléns och Lindex för 129kr. Jag har i färgen Mint candy Apple, vilket är en jättesöt, ljust turkos färg som jag tycker passar jättebra till våren. Jag målade mina naglar med den för snart två veckor sedan och det sitter fortfarande kvar, och det tycker jag är otroligt bra! Så nagellacket får 4/5 poäng. Det hade fått mer om det hade kostat lika lite i Sverige.

Puss och kram på er! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cornelia - 25 maj 2014 10:22

Idag ska jag konfirmeras. Jag är skitnervös, tror att jag kommer spy eller något. Inte bra inte bra. Men önska mig lycka till! Puss! ...

Av Cornelia - 24 maj 2014 08:48

Hej. Jag är ledsen att jag inte skrev något igår, men jag hade fullt upp hela dagen. Först två lektioner i skolan, varav en av dem innehöll ett prov (ganska svårt mjeeeh) och sedan snabb lunch för att cykla iväg till stadshuset där alla åttor skulle ...

Av Cornelia - 22 maj 2014 19:11


Idag var vi i Norrköping med klassen. Vi var på något som hette "Jobbcirkus" på arbetsmusemet där. Vi fick en liten rundvandring med något som mina öron verkade vara pepp inför våra gymnasieval. Själv tyckte jag inte att det var speciellt intressant....

Av Cornelia - 21 maj 2014 16:35


Ååh, idag skiner solen och det är över 20 grader varmt. Jag hade bara tre lektioner idag då jag åkte till tandläkarn vid halv 10 och inte kom tillbaka förrän vid halv 2. Men nu sitter jag iallafall i solen och har precis läst ut de sista sidorna av d...

Av Cornelia - 20 maj 2014 18:09

Igårkväll hade jag simträning. Alltid när det är bad i skolan hör man hur folk säger hur mycket de hatar och avskyr det, sedan frågar de mig hur jag kan hålla på med det tre dagar i veckan. Faktum är att det finns ingen som hatar simning lika mycket ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Musik


Ovido - Quiz & Flashcards